23 May 2007

Kolonihave/Allotment Garden

Så udvider jeg med endnu en kategori, nemlig kolonihave! Jeg købte den i går, og er super begejstret for den.
Haven er superflot, den var blevet passet godt, og derer mange forskellige slags planter. Ikke alt er min stil, men så kan jeg jo heldigvis gøre med den (næsten) hvad jeg vil. Grunden er kun på 200 kvm, det tror jeg passer mig bedst: Jeg kan godt lide havearbejde, men med alt det vikingeri, har jeg bare ikke tid til en stor have.
Huset er under konstruktion, og det er gjort ok. Det grundlæggende er lavet, bl.a. et rigtig godt tag, men det indvendige (isolering, gulv, gips eller paneler på vægge og loft, køkken) mangler. Der er nogle gør-det-selv løsninger af den uheldige slags hist og her, men det er grundlæggende et godt hus. Det er egentlig meget rart at de største opgaver er gjort, så jeg kan koncentrere mig om at gøre brugbart og på det til at se fedt ud (og male det hvide og blå træværk i en anden (og den samme) farve!).

Huset (Picture1):Den lille bitte græsplæne, den kan klares på et par minutter ;) (picture2):

Køkkenhave (picture3):
In English:
Yet another topic: Allotment garden! I bought it yesterday, and I am very exited.
The garden is beautiful and well kept, and has lot of different plants. It has been taken good care of by the previous owner. I look forward to put my own mark on it.

The house is under construction, and is ok handiwork. There are foundations, walls and (a very nice) roof, but all the interior (drywalls/panels, insulation, kitchen) is yet to be done. There is a few DIYs of the unfortunate kind, but it is basically a good house. It is quite nice that the biggest jobs has been done, so I can concentrate on making it usable and looking great (and paint the white and blue woodwork over with another colour!).

Picture1: The house.
Picture2: The tiny lawn ;) (not much mowing needs to be done here).
Picture3: The vegetable garden.

1 comment:

Daniel said...

Hello,

I am a student of Anthropology at Washington University in the United States. I am interested in the anthropological aspects of food production. In preparation for my honors thesis, I wish to conduct some original research this summer. This would consist of ethnographic research of those involved in community gardens and spatial analysis of gardens. I was hoping that I would be able to contact someone who would be interested in lending some of their knowledge, access to their garden, and would consent to being interviewed. Any help would be appreciated. You can contact me at Dkandy@gmail.com

Thank you,
Daniel Kandy