25 December 2007

JUL/YUL!

Se så, det var en god jul:) For første gang skulle jeg ikke fejre jul sammen med mine forældre og søskende, men sammen med kæresten s familie.
Jeg var ret spændt på hvordan det ville blive. Jeg foretrækker at julen er den ultimative hyggeaften, hvor man tager den med ro og nyder småkagerne, julemaden og selskabet med hinanden - og så i ro og mag får pakket gaverne ud i en hastighed hvor man har tid til at beundre det, de andre får. En jul der handler om at give til andre (ikke bare gaver), og hvor den største glæde er at se de andre være glade.
Og det var præcis sådan en juleaften som kærestens familie også foretrækker. Denne juleaften var en stor succes!:)

Vi var i zoologisk have, inden vi satte os til julebordet og spiste os fordærvede. De fleste af dyrene havde det fint med temperaturen og var udenfor.
Her løverne og chimpanserne (det er lidt snyd med løverne, deres sten er opvarmet;) (picture 4 and 5):

Jeg er helt overvældet over hvor mange gaver jeg har fået i år, og det vildeste: at jeg er rigtig glad for dem alle sammen. Vi har fået nogle dejlige ting til lejligheden; sengetøj, håndklæder og krus.
Og jeg har endelig fået en pizzasten, 5,5 kg vejede den. Min svigermor burde få en præmie for at have slæbt den hjem fra butikken;).

Her er et par billeder af nogle af de ting jeg har fået:
Lækre træting fra mine forældre og mine morforældre. Faderen til en bekendt af min mor laver dem, det er bare en hobby har har. Jeg er imponeret over den håndværksmæssige kunnen, man kan se han har (picture1):
En rulle filt og to sæt karabinhager fra min mindste lillesøster. Jeg synes at det er en gave der er virkelig godt fundet på, jeg elsker jo at lave ting selv (picture2):
En T-shirt fra min mellemste lillesøster, her er et billede af motivet på den

In English:
Now that was a good Yul/Christmas.
For the first time I was going to celebrate jul with someone others than my parents and sisters: with my BF's family. I was quite exited about it, did they celebrate jul the "right" way? ;)
It's not that I think that jul should be the exact same way year after year, but I prefer jul to be the ultimate hygge night (hygge is non-translatable. It sort of means cosy, feel-good gettogether with people you like and good food and drink), where you take it easy and take your time to enjoy the food and the presents, and admire the things that the others get. A night where everyone just eant to see the others happy.
And it was exactly such a jul that my BF's family also prefer. It was a great succes!:)

Picture 1 and 2): We were at the zoo before we sat down to enjoy the jule dinner (=eat until we split). The animals were fine about the temperature, and many were outside.
Here the lions and the chimps (the lions are cheating a bit, their stone is heated:).

I am overwhelmed by how many presents I have gotten this year and of the fact that I am really pleased with them all. Me and BF have gottten some nice things for the apartment: bedding, towels and mugs.
And I finally got a pizza stone (for putting in the oven and bakingthe pizza on, it makes the pizza become just right), It weighed 5,5 kg, my mother-in-law should get a prize for dragging it home from the shop;).
Picture3: Gorgeous wooden things from my parents and grandparents:
Picture4: A roll of felt and to sets of snaphooks. Great idea, I do love to makes things myself.
Picture5: A T-shirt, here is a picture of the motive, I think it is hilarious.

No comments: