12 February 2009

Den første uge med R

Ammer hvad der føles som 12 timer i døgnet - men er så småt ved at have lært at gøre det med en hånd fri. Giv mig lige et par uger, så kan jeg hvad som helst med én hånd - inkl. at taste ;).


Amningen går fint. Han har fattet konceptet og der er vist rigeligt med mælk.

Han blev født med meget tør hud, pga. at jeg var gået så meget over tiden sagde de, men min lille fisk skaller det så småt af, så hans hud er ved at blive pæn. Jeg smører ham med mandelolie.

Nå men lille R er blevet forkølet. Kæresten blev syg dagen efter fødslen og nu er både R og jeg blevet forkølede også. Det er altså synd for sådan en lille fyr at have næsen fuld af snot. Men vil har fundet den rette skrå vinkel at holde ham i og har et par telefonbøger under liftmadrassen, så han kan trække vejret, og har købt saltvandsdråber til næsen, så han kan die forholdsvis ubesværet.
Han er heldigvis en rigtig supersover og har været det siden fødslen, så han sover fra det meste (bortset fra i natzzzzzzzzzzz). Håber at jeg ikke bliver for syg og at han snart bliver rask igen - også så jeg tør sove mere end 45 min. ad gangen, han har kløjs i snottet en del gange.

Men jeg er egentlig overrasket over hvor lidt søvn - og hvor lidt sammenhængende søn - man har brug for, for at kunne fungere nogenlunde.

Det var ret vildt de første par dage at sidde med den lille totalt hjælpeløse fyr, som man har 100% ansvar for, men vi er ved at være kommet over den indledende overvældelse, og er ved at komme ind i en rutine og rigtig nyde den lille fyr.
Men jeg har stadig ikke lyst til at komme ret meget udenfor lejligheden, verden er stor og farlig og ukontrollerbar derude ;).

No comments: