27 May 2009

Transport bicycles for children. The beginning: Researching the market

I think I have researchet all the available options in Denmark, a variety of trailers and three-wheeler ladcykler (cargo bikes).
We have about 5000 kr (about 700€) to buy for, and we do at the moment only have one bike, that we both share.
So we need a new bicycle + a trailer (either crappy chinese bike + medium quality trailer - or medium quality bike + crappy supermarket trailer), OR a ladcykel, which in Denmark almost inevitably is a trike.

Trailer:
Pro: Cheap, light, you don't have to ride around with it all day, but can leave it at the daycare.
Con: The child is far behind you, difficult to communicate with the child and solve minor problems fast, the risk of cardrivers not seeing the trailer (despite the flag),

Three-wheeler ladcykel:
Pro: Very roomy, space for several playmates/lots of cargo.
Con: Heavy, difficult to manouvre, price way above our budget.

But then I came across the two-wheeler cargo bike, a Long John type of child (and cargo) transporter. Very interesting and maybe the one to solve our problem: Bakfiets Cargobike Long. But we still only have 5000 kr. So what to do? Well, on this market too, you can find a cheap (chinese) model. The quality is probably as low as the price. I found this online shop: http://www.bakfietsweb.nl/product.php?t=nl&model_id=15 (and tricycleweb.nl and ladcyclerweb.nl).

Edit: We ended up buying a Chariot Carriers child transportation system, model Corsaire. High quality and within our budget.
(By the way, we wasn't sure whether to buy Corsaire or Captain. The only difference between them, is that the Captain has a molded plastic bottom (great for heavy wear, rough terrain/stupid car drivers and being used every single day), and the Corsaire has "just" the "plastic fabric" (but that is very sturdy too).
We bought the latter because it is slightly smaller (a 2 kg lighter), and thus would easier fit in the boot of a small car).

25 May 2009

Jeg er tilbage!

- Har klippet alle dele ud til legetæppe.

- Har gjort klar til at lægge tre nederdele og et par bukser op. Har klippet og sat nåle i (men kan først sy dem i weekenden hos min mor, min symaskine har fået nisser).
- Har fundet et mønster som jeg vil strikke i min nyindkøbt Luna Wool (fra 123knit).

Uhh....det føles godt at være tilbage efter fødslen (har dog ammestrikket lidt, men kun meget enkle "et hav af glatstrikning"-ting).

24 May 2009

Fitness for babyer 2

For at opnå optimale resultater startes tidligt om morgenen efter et solidt morgenmåltid.

Opvarmning og kredsløbstræning
- Spark løs med benene og spjæt med armene alt det du kan. Gentag så ofte du kommer i tanke om det.

Pilates:- Stræk benene og hold dem strakte et par cm over gulvet i 5-10 sekunder.
Slap af i et par sekunder.
Gentag konstant. Giver gode ben- og mavemuskler (og det er meget hårdere end man tror, prøv selv!).

- Lig på ryggen og prøv at løfte hovedet. Når det lykkes, holder du det der et par sekunder.
- Tilsvarende, lig på ryggen og forsøg at løfte det øverste af ryggen, hold spændingen et par sekunder.

Styrke- og smidighedstræning
- Hovedløft. Løft overkroppen og hold den oppe lige så længe du kan. Tyg lidt på dine hænder og gentag. Gøres hver eneste gang, du ligger på maven. Styrker nakke og ryg.
Når du bliver træt, kan du rulle om på ryggen, eller evt. kan du skrige højt af frustration, hvis du endnu ikke mestrer den øvelse - så får dine assistenter også motioneret lidt, når de skal vende dig om på ryggen. Video:  Hovedløft

- Numseløft. Sæt fødderne i gulvet og løft numsen fra underlaget. Styrker ben, ryg og mave. Gøres omkring 50 gange om dagen, især når du ligger på din puslepude.

- Hovedrulninger. Lig på ryggen og drej hovedet frem og tilbage. Udføres energisk mens du morer dig over, at verden bevæger sig. Video: Hovedrulninger

- Før begge ben så højt op mod kroppen som muligt. Førsøg at få fat på dine fødder. I starten kan det være svært at få fødderne helt op til hænderne, så kan du tage fat i dine lår og underben i stedet, men efterhånden som dine mavemuskler bliver stærkere, kan du nå dine fødder.

Motoriktræning
- Indtag al din føde gennem hvad der svarer til 2-3 par smalle sugerør. Det styrker dine tunge- og kæbemuskulatur og giver dig bedre kontrol over dine mundmuskulatur.

- Lige så snart der er ting foran, over dig eller ved siden af dig, skal du forsøge at fange det præcist med hænderne, hold MEGET fast på det (især hvis det er andre menneskers hår/halskæder o.lign). Gennemtyg det derefter.

Afspænding
- Kald højt på din assistent og få ham/hende til at ae og nusse dig og give dig massage og fysioterapi.
- Fald i søvn, sov et par timer, og gentag derefter træningsprogrammet. Dette gøres indtil aftenstide. Fortsæt evt. i søvne om natten....

For at opnå den fulde effekt af dette træningsprogram anbefales det, at du udelukkende lever af specialdesignet proteindrik (modermælk), der indeholder alt, hvad du har brug for.

Pyyyyyyyhhhhhh, det er hådt at være baby - jeg er DYBT imponeret.