30 July 2010

Kanelsneglene fra Krudtugler og Kanelsnegle

Ups, så gik der lige ferie i den. Men fra på næste lørdag er der kageopskrifter igen :). Jeg vil dog gerne lige lave en anbefaling og en halv opskrift i dag.
Jeg har nemlig prøvet kanelsneglene fra bogen "Krudtugler og Kanelsnegle" og de var SÅ meget bedre end med den opskrift, jeg plejer at bruge.
Lette, luftige og velsmagende. Nam nam! De kan varmt anbefales - jeg skal helt klart lave dem efter denne opskrift igen.

Opskriften er et tillæg til 'Brusebadsbollerne' og er mere en vejledning end en opskrift. Der er ikke angivelse af hvor lang tid, de skal have, eller hvor mange kanelsnegle, der bliver af dejen. Desuden er der ikke anvisning på remoncen. Så her er mine tilføjelser:

Min remonceopskrift:
150 g blød bagemargarine
85 g sukker
4 spsk kanel
Røres godt sammen, det er nemmest med hænderne.

Her er, hvordan jeg gjorde:
(Originalopskriften dobbelthæver ikke, men jeg synes at de bliver bedre af det. Så: Lavede dejen og stillede den til hævning til dobbelt størrelse (en halv time). Slog den ned).

- Delte dejen i to og rullede den ene klump ud, til den var 25 *40 cm, og ret tynd.
- Smurte halvdelen af remoncen ud på dejen og rullede den sammen på langs. Husk at knibe den løse kant, når du har rullet sammen.
- Skar ca. 15 kanelsnegle med en skarp kniv. De skal ikke trykkes flade, bare stilles på bagepladen.
Så gjorde jeg det samme med den anden halvdel, i alt 30 kanelsnegle.

Stillede dem alle til efterhævning i 15 min. og bagte dem i 12 minutter.

No comments: