29 September 2011

Pral

I går sad R og "hjalp" mig med at strikke. Han holder fast i strikkepinden, så den ikke falder af strikketøjet, mens jeg strikker (). 
Det har han gjort ofte, men i dag, sad han og kiggede lææænge på den der dut for enden af strikkepinden og så sagde han:

"Står 6-7-8 der".

Mig . Altså det gjorde der ikke, der stod et 4-tal, men jeg vidste godt, hvad han mente: At der var et tal der.

Vi leger ofte en lille motorik-leg, der involverer at tælle til 10, og det er klart derfra, han har sit 6-7-8, men hvordan hulan er knægten nået fra at kunne sige tallene, til at forstå hvordan et tal ser ud?? 
Jeg skal vist lige have en snak med dp...


I øvrigt kan han ikke rigtigt tælle. Han kan tælle til 2 og alt over 2 er "mange" eller "Toooooo" (for hvis man råber det, betyder det jo mere ikk). Det var mere det med, at han kunne genkende noget som et tal, der fik mig til at .

No comments: