29 October 2011

Guldkorn

R er begyndt at blive virkelig kreativ med sproget og andet.
Jeg har noget forkølelse/halsbetændelse. Da jeg kæmpede mig henover stuegulvet fnes R og sagde: "Mor er gyng-gyng". Det gjorde jævnt ondt i halsen at grine. Ja, jeg er ret svimmel.


Og da jeg så var kollapset på sofaen, lægger han mig til at sove . Jeg får dyne på (sækkestolen) og han siger "Nu skal du lægge dig til at sove, jeg går nu" med hævet pegefinger (det må været fra dp, sådan gør vi ikke). 


Da jeg så ikke lagde mig til at sove, sagde han "R maler mor". "Hvordan maler du mor?" "Har pensel lige her i lommen" og så hev han en finger (pensel) frem af lommen og "malede" mig over det hele. Ret hyggeligt. 
Synes at det ret er sjovt de ting, han bare finder på ud af det blå.




En til:
Mig: "Og så skal vi lige huske at slukke cykellygten. Ellers taber batteriet strøm".
R: "Ja, falder ned på fliserne, sådan noget griseri" 

 Jeg elsker børns logik.

No comments: