05 October 2009

Rs første ord

Ja, hvad mon det blev? Mor? Mad? Op? Tit tit?



Næh.........: "put" (prut) .

Vi har i lang tid sagt "prut", når R pruttede (og det gjorde og gør han ret ofte). Nu har han så selv knækket koden og siger "put", når han prutter. Og bliver gerne ved med at sige det i et par minutter, især hvis han bliver opmuntret .

Han er lige fyldt 8 mdr., og moderen er ekstremt stolt (men det var ikke lige det, jeg havde forventet ville blive hans første ord......).
Nu er jeg også lidt mere lettet over, at han ikke laver andet end at ligge som man har lagt ham, på gulvet, og end ikke har overvejet at begynde at kravle - det er bare fordi har travlt med andre ting.

R siger i øvrigt også andre lyde, men jeg tror nu ikke de er så bevidste. Han siger mamamammamam når vi spiser og han vil have mere, eller når han vil have bryst. Men jeg har læst et sted at 'nana' og 'mama' laver de, fordi det er "suttebevægelse" med lyd på, så det er vist ikke et egentligt ord.


Han efterligner også: haaaa (hej), buu (bøh) og ab (op, udtalt med Hellerup-accent ), men kun når vi siger det til ham, så det er mere efterligning, end egentligt ord.

Men prut, den er jeg sikker på: Video med det første ord

No comments: