14 July 2014

Kjole til nederdel og redesign af stiletter

Jeg var SIKKER på, at jeg havde billeder af den kjole, der var udgangspunktet for denne omsyning. Men ikke om jeg kan finde det nogen steder.

Nå, forestil jer en empirekjole med en lilla underdel og en overdel i lysegrøn satin med små guldfisk.
Den var hjemmekreeret, men jeg fik den ikke rigtig brugt. For hvornår har man egentlig brug for en guldfiskekjole? ( - bortset måske lige fra hvis man har en date med en fyr, der hedder Allan).

Så jeg klippede den lilla underdel af, fjernede kjolens lynlås, satte en ny i, der passede i længden til nederdelen og lavede en helt enkel, smal søm langs overkanten af nederdelen.

Den er god sammen med et bredt bælte.
Jeg gad godt være sådan en, der altid så nypresset ud...
Jeg har den på konstant, hvilket er markant mere end den oprindelige kjole, som jeg havde på én gang.

In English:

I was convinced I had taken a before picture, but the camera gnome must have erased it. Anyway, this used to be an empire dress. The bodice in light green polyestersatin (with orange, green and blue goldfish). And the skirt a linen/cotton mix.I removed the bodice and the zipper. I added a new zipper that fit the skirt. I took the skirt in slightly at the sides to make it high waisted. And made a narrow hem at the top of the skirt. 
From a dress that I ever only wore once, to a simple skirt that I wear all the time. I even contemplate using the skirt as a pattern to make copies of it, it is so versatile.
The skirt works really well with a wide belt.

Nå ja, skoene er også et redesign :-). Jeg fandt dem i den fedeste lille luksusgenbrug til 80 kr. Jeg har længe manglet lige præcis et par enkle, sorte stiletter. De så ud som om, de aldrig havde været brugt. Og str. 36! Jeg finder ellers aldrig genbrugssko i min størrelse.

Før:

Rigtig fine, men jeg syntes at sløjferne var for overvældende i tåområdet, og så er der generelt bare mere fokus på hæle i moden nu.

Stakkels bare hælkapper.

Så jeg pillede sløjferne af, og limede dem på hælkapperne med tekstillim. Og ventede. Og ventede.

Fint nok, men de strittede lidt rigeligt.

Så jeg gav siderne af hver sløjfe et par sting med stoppegarn (ekstra stærkt), så sløjferne nu smyger sig mere rundt om hælen.


In English:
The shoes is a refashion too. I removed the bows, glued them to the heels and pinned the sides of the bows down with a few stitches.

No comments: