19 August 2014

Saftigt kyllingefad

Jeg køber kylling hos Hopballe Mølle. Bedre dyrevelfærd og bedre smag. Desuden får jeg leveret til døren og priserne er rimelige.
Sidste gang valgte jeg deres pakketilbud. 5 gode, solide og sunde hanekyllinger på  2600 g - og de smager fantastisk. Desuden 5 kg brystfileter, 5 kg lår og 5 kg overlår.
Bryst og hele kyllinger får jeg nemt brugt, men jeg manglede en god ret til lårene. Her er den: :-)


Saftige kyllingelår i fad
12 Hopballe kyllingelår eller 20 små.
4 spsk olivenolie
salt og peber
4 kviste timian
1 bundt bladselleri (eller løg)
5 snackpeberfrugter (eller squash)
500 g cherry- eller blommetomater
2 ds hakkede tomater
reven skal af 1 øko citron
1 dl hønsebouillon
1 dl fløde
1 bdt. bredbladet persille

- Brun kyllingestykkerne på panden og krydr med salt og peber. Læg dem i et ovnfast fad.
- Hak grøntsagerne i bidstørrelse og halver tomaterne. Svits grøntsagerne og læg dem mellem kyllingelårene med timian og citron.
- Tilsæt bouillon, hakkede tomater, salt og peber.
- Sæt fadet i ovnen i 180 C i 30 min.
Serveres med persille over.

No comments: