09 March 2015

Stribet top med plads til at trække vejret

Fin stribet top der bare var for lille.
Jeg var så heldig at slåom-delen var reel slåom, altså med to lag stof. Mere stof at gøre med, er altid godt.

Jeg klippede den op i begge sider.




Så puttede jeg det stykke, der havde været yderst, inderst, og syede det fast.

På den måde kunne jeg lave en ny drapering med det gamle inderstykke, nu yderstykke.
Jeg samlede vidden højere oppe end den havde været før, for at gøre haludskæringen mindre dyb.
Desuden placerede jeg "overstykket" ca. 5 cm inde på forstykket, så der var mere plads til at trække vejret.
Jeg dækkede enden af stoffet med et stykke sort blondeelastik. Dels for at give en pæn afslutning og dels for lidt kontrast.

Og action:


In English:
Nice top, but to narrow (it doesn't look to bad in the photo, but it was uncomfortably tight around my tummy).

The wrap was a real wrap, not a mock one, so I had enough fabric to work with.
I swapped the two front pieces, draped the new outer frontpiece in a way I thought looked nice and stitched it to the inner frontpiece about 5 cm (2") from the sideseam. I added a piece of black elastic lace for a nice finish.

No comments: