27 April 2015

Forenkling af uldfrakke

En lækker rød kasmiruldfrakke. Men selvom oversize-looket er in, er det altså ikke noget for mig.

Så jeg syede den ind, så den blev mere figursyet.
Jeg ville også gerne have at den skulle være mere enkel, så jeg fjernede ærmestroppen, lommerne og duffellukningerne. Jeg beholdt læderlapperne fra lukningerne, jeg synes at de visuelt interessante.

Da der var mærker efter hvor lommerne havde været syet på frakken, strøg jeg rødt velourbånd ovenpå mærkerne. Desuden strøg jeg også båndet på ærmekanterne for at samle designet. Jeg strøg det på med dobbeltklæbende vlieselinebånd (som jeg fik sammen med et par gardiner fra IKEA engang).

Og nu kan den så hænge i skabet og glo indtil det bliver efterår igen...


In English:
Lovely red cashmere wool duffelcoat. But I would rather have a simple, fitted coat. So I took it in.
And made the hood into a collar.
I removed the sleeve straps, the pocket, the loops, and the duffel buttons. I left the leather patches as I think they add viaul interest.
Since there were marks, where the pockets had been attached to the coat, I needed to cover them in some way. I finally decided to use red velvet ribbon. I ironed it on using iron-on interfacing with glue on both sides (it was actually strips of it, that came with a pair of curtains, I once bought from IKEA).
I also put it on at the sleeves to pull the design together.
And now it hangs in my closet untill autumn....

No comments: