25 August 2015

Friske fra symaskinen

Forskellige mindre ændringer.
I have finished a few items from the minor-alterations-pile.

Samsøe og Samsøe kjole i tynd bomuld, som desværre var for lille til mig. Jeg klippede den op fortil, og har nu en superanvendelig, lang cardigan.
Too small dress. Now a very useful cardigan.

Indisk tunika. Jeg tog den ind i siderne, fjernede det meste af pynten ved halskanten og gjorde den noget kortere.
Indian tunic. I took it in at the sides, removed most of the decoration at the neckline og shortened it.

Hugo Boss silkeskjorter som var en størrelse for små. Jeg satte et stykke blondeelastik i ryggen af dem begge, klippet 1 cm kortere end ryggen for at give lidt rynk.

Hugo Boss silk shirts. A size too small. I wanted them to still be figure hugging, but in my size. I added a piece of lace elastic to the back of both. I cut the lace 1 cm shorter than the back.

En bluse med fastsyet slåom. Jeg klippede forstykker fra de modsatte sider og syede dem i stedet til deres egne" sider  = cardigan.
A wrap blouse. I cut the fronts from the opposite sides and sewed them to thir "own" sides in stead= cardigan.

Billederne er virkelig ikke særlig gode, desværre. Men før var det en kjole med flæser, og ærmer, og blonde og flæser over blonderne. Jeg fjernede alt ned til den enkle grundkjole.
Too dark pictures, unfortunately. But the before dress had frills and lace and sleeves and lace on top of frills. I removed everything down to the core dress.

Desuden satte jeg en lille kile i siderne øverst, så der blev lidt bedre plads til busten.
I also set little wedges in below the armhole to make better room for the bust.

1 comment:

Boldreels kreative hjørne said...

ej hvor er du god.. den ide med skjorten skal jeg huske.. for jeg har vidst også et par skjorter som er "krøbet" i bredden....