03 February 2016

De Perfekte Højtaljede Trusser - Tutorial

Efter at have været på jagt efter de perfekt underbukser i flere måneder, og ikke fundet nogen der duede, blev jeg muggen og besluttede mig til at sy mine egne.
Jeg havde næsten fundet de perfekte: Føtex's de billige "Stinne" af alle ting
Så jeg købte sådan en par med plan om at bruge dem som udgangspunkt for De Perfekte Trusser.
Having been on the hunt for the perfekt pair of briefs for months and not having any luck finding what Iwas looking for, I became grumpy and decided to make my own ones.
I had found some that almost worked. Of all thing it was the cheapest brand from a local supermarket chain. So I bought them with the intention of use them as a starting point.

Benskæringen i "Stinne" var lige det, jeg ønskede, de var bare alt for lavtaljede. De Perfekte trusser skulle også høj talje. Altså mormortrusser, men med en mere moderne benskæring.
(Beklager de ser lidt underlige ud, blitzen fangede elastantrådene i stoffet).
The low boyshorts leg opening was just what I wanted, except I wanted a high waistline on The Perfect Pair Of Panties.
(They looked a bit washed out because the flash caught the glare of the elastan threads in the fabric).

Jeg startede med at klippe elastikkanten af.
I started by cutting the elastic waist of.

Jeg målte og klippede to stykker stribet stof, som jeg syede sammen i siderne.
Nålede den fast til trusserne og prøvede dem, klippede lidt af, og syede den stribede ring lidt ind og prøvede igen og syede igen, indtil ringen havde den helt rigtige form.
NB! Hele vejen brugte jeg en stræksøm på min symaskine.
I measured myself and cut to pieces of striped fabric, that I stitched together at the sides into a tube.
I pinned them to the briefs and tried them on, and cut a little of the fabric off, and narrowed the striped tube a little, and tried them on again, and narrowed a little, until the tube had the just right shape and size.
I used a stretch seam on my sewing machine.


Jeg inddelte elastikken i fire lige store dele, og det samme med den stribede ring. Så syede jeg ringen sammen med elastikkanten.
I divided the elastic into fourths, and the same eith the stiped ting. Then I stitched the tube and the elastic together.

Så inddelte jeg underkanten af den stribede ring i fire lige stor dele, og det samme med overkanten af trussen og syede også disse sammen.
Then I divided the lower edge of the striped tube into fourths, and the same with the upper edge of the briefs, and also stitched these together.

Så lavede jeg et mønster ud fra disse færdige trusser med planer om at sy en masse trusser fra bunden. På den anden side..... det var meget enkelt og ret hurtigt at lave disse. Og næste gang jeg kom forbi Føtex havde de -50% på Stinne og så lige oveni -40% på alt tekstil, så det kunne nærmest ikke betale sig IKKE at købe.
Og på denne måde slap jeg for sammensyning og den bøvlede process med at vende det dobbelte skridtstykke og lave benkanter.
I made a sewing pattern from the finished product with the intention of sewing briefs for myself from scratch.
On the other side....this was a quick and rather easy projet. And next time I went to that supermarket they had  minus 50% on these briefs, and then an added minus 40% on all textiles. They were too cheap not to buy.
And this way I don't have to sew the briefs themselves, including that rather difficult double fabric crotchpiece, and the leg openings.

Så det gjorde jeg. Købte 12 par. Og klip og sy og vupti:
So I did. I bought 12 pairs. And here you go:



Værsgo internet, her er mine splinternye underbukser ;-).
Here you go internet, watch my brand new knickers ;-).

No comments: