06 June 2016

Større foroven #4 - Hvid og brunblomstret kjole

Jeg har haft denne kjole i årevis. Den er lavet i en meget tyndt og let bomuld, som gør den perfekt til sommerbrug.
I have had this dress for years, 10-15 years. It is made of a light and airy cotton that os perfect for summer use.


Der var bare ét problem...
But I had one problem...

Jeg klippede kjolen op midt bag.
I cut the dress in the middle back.

Så rodede jeg gennem mine skuffer med bånd og snore og fandt dette. Jeg ved ikke hvad det oprindeligt var, men det var perfekt til mit formål.
I found a scrap ribbon. I don't know its original use, but it was perfect for the purpose.

Jeg syede det helt enkelt på langs kanterne, jeg havde klippet op.
I stitched it along the edges.

Og så fandt jeg noget mere snor i skufferne. Jeg ville egentlig have valgt en kontrastfarve, men havde ikke noget, så det må vente til jeg falder over noget passende. Det jeg brugte, er mørkegrønt.
And found some more ribbon. I wanted a contrast colour, but didn't have any. Once I come by some, I will change it for the present ribbon, that is dark green.


Så var jeg færdig og skulle bare tage billeder
Bagfra og forfra.
Finished and photos taken. Front and back.


 Meeen da jeg så billederne, brød jeg mig ikke særligt om de tynde spaghettistropper. Med større overvidde så de virkelig sølle ud, og fik faktisk mit bryst og mit skuderparti til at se større ud.
Heldigvis havde jeg noget ekstra stof: Bindebåndet til taljen. Det brugte jeg til nye stropper.
Except......when I saw the photos, I didn't like the thin straps anymore. They looked so fragile and actually made my chest and shoulder area look larger.
Fortunately I had some extra fabric: The tie for the waist. I made new straps with it.



Og så bare fordi jeg kunne, lavede jeg denne detalje:
And just because I can, I made this detail:


Endelig kan jeg bruge kjolen igen, jubii!
Finally I can use my dress again, yay!


1 comment:

Liochka said...

great idea !!!!!