04 August 2016

Refashion Runway Sewalong: Week 1 - Velvet

I år har jeg besluttet mig at sy med i Refashion Runway fra start til slut. Refashion Runway er dette.
Den første udfordring er Velour.
Jeg har haft denne kjole liggende længe. Den smukke chancerende velour fik mig til at tage den med hjem. Men den var alt for lille, jeg kunne ikke engang få den på til et før-billede.

I have decided to Sew Along with Refashion Runway this year. First challenge is Velvet.
I loved the gradient green colours of this dress, but the dress was way too small for me. I couldn't even get it on for a before picture.

Efter at have overvejet alle mulige løsninger, besluttede jeg mig for en klassiker: At lave en nederdel ud af den. Eftersom underdelen bliver bredere nedadtil vil den kunne tilpasses til en større størrelse.
I considered several options for this dress, but finally decided to go with a classic: I remade it into a skirt. Since the skirt of the dress became wider towards the bottom, there was room for making a skirt that would fit me

Kjolen havde en lynlås. Jeg lynede den ned, så den kunne bruges i den færdige nederdel. Og klip.
The dress had a side zipper. I opened the zipper, so could be used in the final skirt. And cut.

Jeg sømmede kanten og lavede to indsnit bagpå for pasform.
I finished the upper edge and made two darts in the back of the skirt for at better fit.

Nederdelen minder mig om noget, man ville bruge til dans. Så hermed et forsøg på actionbillede med min søn som fotograf.
The skirt reminds me of a dancing skirt. An attempt at action photo with my son a the photographer.



Og nu jeg var ved det, fandt jeg en anden velourting frem fra omsyningsreolen: En 80'erbluse med fantastiske ærmer. Skulderpuder, læg, puf og knapper.
While I was at it, I also refashioned this little velvet thing: An 80s blouse with the most amazing sleeves: Shoulder pads, pleats, puff and buttons.

Farvel skulderpuder, farvel ærmer.
Jeg lavede også brystindsnit for bedre pasform og afkortede toppen med 4 cm.
Denne top bliver jeg glad for til arbejdsbrug.
Goodbye shoulder pads and goodbye sleeves.
I also made breats darts for a better fit and shortened the top 4 cm (app. 1 1/2").
I can tell that this will be a favourite for work.


No comments: