10 March 2017

Udfordringen fortsat - Nederdel syet ind og op

Jeg havde jo lavet en udfordring til mig selv om at lave (mindst) ét redesign om ugen. Så kom der et nyt job i vejen, og det skal man ikke kimse af, men nu er jeg klar til at fortsætte udfordringen.
I made a challenge for myself to make (at least) one refashion a week this year. Then I got a new job. But a few weeks into it, I am ready to continue my challenge.

En pæn nederdel, der var ret meget for stor og for lang.
A nice skirt that was too big and too long.

Den havde lynlås i siden. Med den slags nederdele syer jeg dem ind i den modsatte side. Man skal være opmærksom på at det kan gøre en nederdel en anelse skæv, men til de fleste nederdele er det en enkel og hurtig løsning.
Bagefter kortede jeg underkanten af. Den var i to lag, så jeg klippede kanten 1 cm længere end jeg ville have den, foldede begge stykker 1 cm ind til indersiden, og syede med en smal kantsøm fra retten.
The skirt had a side zipper. Those skirts I usually take in in the opposite side. Some skirts will be slightly askew as a result, but for most skirts, it is a simple and fast solution to taking a skirt in.
I also shortened the skirt. The white/black edge was in two layers. I cut off 1 cm less than the intended length of the skirt. I then foldes both layers of the edge 1 cm to the inside and made a narrow topstitching as the way to close the the edge.



Næste redesign er et af de allerbedste genbrugskup, jeg nogensinde har gjort. Og den skulle bare have en lille ændring, så var den klar til brug.

No comments: