11 August 2017

Meget bred chiffonbluse til lille sag med kimonoærmer

Tilbage efter sommerferien! Jeg har lavet en masse redesigns, og jeg glæder mig sådan til at vise jer dem alle.
Denne bluse havde jeg haft liggende i rigtig lang tid. Jeg vidste bare at den ville give mig enorme mængder bøvl. Men nu skulle det altså være.
I am back from my summer holiday! I made made a lot of refashions, and I look farward to show you them all.
I have had this blouse lying around for a long time without wanting to tackle it. I just knew that it would be a lot of trouble. But now was the time.


 

Jeg startede med at fjerne ærmerne.
First I removed the sleeves.

Så tilpassede jeg siderne til min størrelse og lavede samtidig ærmer ud i et med kroppen.
Then I fitted the sides to my sizes and made kimono sleeves.

Jeg syede de nye sømme, og lagde blusen et par centimeter op.
Og det var det. Det gik helt vildt nemt. Til min store forbløffelse. Jeg har åbenbart overvundet det skræmmende chiffon.
I stitched up the new seams and shortened the blouse by a few centimenters.
And that was it. So easy. To my grand surprise.
I think I might have conquered chiffon.



No comments: