28 August 2017

Og den allersidste grønne skønhed

For nogen tid siden fjernede jeg den brede og temmelig grimme halskant på denne bluse (desværre intet billede), og så kom jeg ikke videre med den. Den kom med i det grønne farvebad...
Some time ago I removed the wide and rather ugly neckline/decoration from this blouse (no photo), and then nothing happened after that. I dyed that one green as well...

...og blev så fin, fordi de små hvide prikker slet ikke tog farve.
...and the result was so nice because the little white dots didn't take colour at all.

Jeg havde hele tiden haft planer om, at blusen skulle have en bred halsudskæring, og den nye farve fik gang i kreativiteten. Jeg tilpassede halskanten. Så lavede jeg en smal løbegang og trak en smal elastik igennem.
Og nu en bluse jeg har lyst til at bruge rigtig meget.
My plan was all along to make the blouse wide necked, and the new colour sparked my creativity. I adjusted the neckline. Then I made a narrow casing at the neckline edge and pulled a narrow elastic through it. Now I have a blouse I want to use a lot.

Jeg lavede den til at ligge lige på kanten af skuldrene.
I designed it to lie exactly on the shoulder edge.


Men man kunne også trække den helt ud over den ene skulder.
But you can also pull it out over one shoulder.


Eller begge.
Or both.






No comments: