Indlæg

Viser indlæg fra juli, 2018

Simple slidser i en sommerkjole - summer dress got side slits

Billede
Jeg lavede udskæringen på denne kjole om sidste år, og er glad for den. Men jeg fik alligevel ikke brugt kjolen så meget som jeg ville. Og det skyldtes at længden, der er ca. 10 cm over knæet, var upraktisk. Når jeg havde siddet på knæ, på hug eller i skrædderstilling - og det gør jeg tit - og skulle op igen, fik jeg altid grebet fat i sømmen med fod eller sko og væltede uskønt rundt.
I fixed the neckline of this dress last year, and I like the dress a lot. But I didn't use it as much as I would like. The length, about 10 cm past the knees, are impractical. I sit a lot on my knees, crouched or cross legged, and when I wanted to get up again, the hem of the dress would catch my shoes or feet and I would tumble around awkwardly.

Så jeg lavede en slids i hver side. Bum. Og nu bruger jeg den konstant og hele tiden. Den er perfekt til dette sommervejr.
So, I made slits at each side. That's it. And now I use it all the time. It is perfect for the warm summerweather we have at the mom…

RØD balayage (det handler om mit hår)

Billede
Frisøren sagde at mit outfit med kontrasten mellem min grønne kjole og det røde hår - og så min lækre hat som accessory - så "blogger-agtigt" ud. Det var vist en kompliment (og det var selvfølgelig ikke tilfældigt, at jeg havde netop en grøn kjole på).  Men så bliver jeg jo næsten nødt til at vise jer, hvad jeg har fået lavet, selvom jeg ikke er fashion blogger.
(Jo, jeg går op i mode i det tøj, jeg redesigner, men jeg er jo ikke en klassisk modeblogger á la indholdet af et dameblad).
Jeg fik ikke lige taget et før-billede, men det så nøjagtig sådan ud, bare 10 cm længere.

Og mit nye lækre hår.

Det er en rød balayage (Hvad er balayage) med to nuancer rød: En der er en tand dybere i farven end postkasserød (rubinrød tror jeg den hed), og en mørkere rød, som binder det røde sammen med min egen hårfarve.
Legede lidt med det her til morgen (jeg kigger opad på billedet):

Jeg er sååå vild med det og det er fuldstændig som jeg havde tænkt mig det, både i farver og fordelingen af d…

Fra malkepigekjole til moderne skjortekjole - Updated shirt dress

Billede
En swingkjole i str. 42 som absolut ikke gjorde noget som helst godt for mig. Og jeg var i tvivl om jeg kunne få de rød/hvide køkkentern til at ligne andet end en borddug. Men jeg kan lide en udfordring.
A swing dress size XL, which did nothing good for me. I also had my doubts whether as to I could make the red/white checkered fabric look like something else than a kitchen tablecloth. But I like a challenge.


- Jeg skilte overdel fra underdel.
- Jeg tog overdelen ind langs alle sømmene, til den passede mig.
- Der var rigtig meget stof i underdelen. Jeg åbnede læggene helt, og brugte underdelen som stof til en helt ny underdel.  - Og så syede jeg de to dele sammen.
- I separated the bodice and the the skirt.
- I narrowed the bodice along all its seams, until it fitted me.
- The was a lot of fabric in the skirt. I opened up the pleats, and used the skirt as fabric for a completely new skirt. - And then I stitched the to parts of the dress back together.

Den færdige kjole. Jeg er godt tilfre…