10 July 2018

Fra malkepigekjole til moderne skjortekjole - Updated shirt dress

En swingkjole i str. 42 som absolut ikke gjorde noget som helst godt for mig. Og jeg var i tvivl om jeg kunne få de rød/hvide køkkentern til at ligne andet end en borddug. Men jeg kan lide en udfordring.
A swing dress size XL, which did nothing good for me. I also had my doubts whether as to I could make the red/white checkered fabric look like something else than a kitchen tablecloth. But I like a challenge.



- Jeg skilte overdel fra underdel.
- Jeg tog overdelen ind langs alle sømmene, til den passede mig.
- Der var rigtig meget stof i underdelen. Jeg åbnede læggene helt, og brugte underdelen som stof til en helt ny underdel. 
- Og så syede jeg de to dele sammen.
- I separated the bodice and the the skirt.
- I narrowed the bodice along all its seams, until it fitted me.
- The was a lot of fabric in the skirt. I opened up the pleats, and used the skirt as fabric for a completely new skirt.
- And then I stitched the to parts of the dress back together.


Den færdige kjole. Jeg er godt tilfreds med den, og den er perfekt til sommervejret vi har lige nu.
The finished dress. I like it quite a lot and it is perfect for the summer weather we have now.

Underdel med spidser i siderne. Jeg satte nogle perler på i siderne for at fremhæve spidserne.
Skirt with points at the sides. I added a few pearls to accentuate the points.




No comments: