22 August 2018

Fra ærmer til bindebånd - From sleeves to ties

Det var varmt. Meget varmt. Så denne tynde behagelige viscosekjole med det fineste lille mønster, var lige hvad jeg havde brug for. Den var bare lidt kedelig, og så var ærmerne heller ikke lige det, jeg havde brug for. Så jeg redesignede den, og den var i konstant rotation i hele juli.
The wather was warm. Very warm. So this dress in a lovely thing viscose (rayon) was just what I needed. Only it was a little dull, and I didn't need or want the sleeves. So I redesigned the dress, and used it constantly for the entire July.
 - Jeg fjernede ærmerne.
- Jeg brugte lidt af stoffet fra ærmerne til at lave skråbånd, som jeg brugte til at kante ærmegabene med.
- Af resten af ærmestoffet lavede jeg to lange bindebånd, som jeg fæstnede i siderne.
- I removed the sleeves.
- Out of a little of the sleeve fabric I made bias tape, which I used to finish the arm holes.

- Out of the reste of the sleeve fabric I made two long ties, which I inserted in into the side seams.

 Bindebåndene er lange nok til at jeg kan binde på forskellige måder:
The ties are long enough for me to be able to ties them in different ways:

Bag om ryggen og binde fortil.
Around the back and tied in the front.

Kun bundet fortil.
Only tied in the front.

 Kun bundet bagtil.
Only tied in the back.

Forom og bundet på ryggen.
Around the front and tied at the back.

Den kunne også bruges med en underkjole eller stopkjole under for et nyt udtryk, og det gør den også brugbar i koldere vejr. 



No comments: